Yazılarım E-postana gelsin.

Yaz E-Postanı!

18 Ocak 2017 Çarşamba

PINAR'IN TUVALİNDEN MERHABA!

Pınar Ekici
   Merhabalar, ben Pınar. Bu da benim tuvalimden arta kalanlar. Arta kalanlar çünkü birçok eserim sevdiklerimde kaldı.

   Öncelikle kim olduğumdan bahsedeceğim. Bendeniz bu blogun yazarlarından biriyim artık, genelde yazmak yerine çizip boyayacağım. Eh, Levla hanımı da kızdırmadan etrafa renk katacağız artık sizlerle. Hayatım boyunca birçok çizim ve boyama yaptım ama bunu bir iş olarak yapmaya 13 yaşımda başladım. Ablamın bir desteği üzerine de bu blogda bu konuda sizlere yazmak istedim. İlk olarak eski çalışmalarımla başlayacağım. Bu kronolojik olsa da tam tarihlerini pek bilemiyoruz. Her resmin bana göre bir hikayesi var ve sizleri de bu hikayeleri okumaya davet ediyorum. Öyleyse gelin her resmin ardında bir hikaye vardır diyerek başlayalım.

    Yine her zamanki gibi bir resim dersindeyiz. O günün konusu: "Bir masal kitabının kapağını kendimizce çizmek" diye bir şeydi, hatırladığım kadarıyla. Ben her zamanki gibi düşünmeye başladım, ne çizsem, ne karalasam da ders bitse? O zamanlar sevmezdim resim dersini öylesine çizer ödevi yapmış olmak için yapardım. Yaparken umursamazdım, öylesine karalardım, boyardım. Hiçbir şey hissetmezdim resme karşı. Yine o aralar, bana hediye gelen, bir cep masal kitabı okuyorum. Açtım kitabı bakınıyorum. Bir hikayenin başında minicik bir resim var, hem de siyah beyaz bir resim. Onu çizmek geldi aklıma, üstelik güzel de görünüyor. Zaten bir yandan arkadaşlarıma da çiziyorum, elbette vakit geçer, ders çabuk biterdi. Resimlerim öğretmenime ve arkadaşlarıma göre güzeldi, başarılıydım. Hatta öyle ki arkadaşlarım resimlerini bana yaptırırdı. Ne kadar başarılı olsam da resim dersini ve resmi hiç umursamazdım. Resmi ciddi bir iş yapıyorum gibi hiç düşünmezdim. Neyse o resmi çizmeye başladım. Bir resmi böylesine ilk defa önemsedim. Hiç konuşmadan çizdim, bitirdim. Bittikten sonra öğretmenime gösterdim, çok beğendi ve panoya astı. Çocuksun ya işte, o pano çok önemliydi benim için. Üstelik bir resmim o panoya asılıyordu. Dünyalar benim olmuştu. O günden sonra çizgili defterlere çizim yapmaya, kareli olanların karelerini şekilli olarak boyayıp desen yapmaya başladım. Çizmek, boyamak, resmetmek hayatım olmuştu. Şimdi düşünüyorum da belki de resme ilgim bu olay sayesinde başladı.

Bir diğer resmimiz ve hikayesi ise şöyle:

   Yine günlerden bir gün evde sıkılmış beyaz kağıda bakıp hayal kuruyordum. Hayalimdeki şeyleri çizmeyi çok istedim her zaman, ama çizebilecek kadar kabiliyetim yoktu. Sonra aklıma hayalimdekileri çizmeyi denemek geldi. İşe koyuldum ama hayalimdekileri çizemediğimi anladım ve ben de bir ev çizmeye karar verdim. O evde sevdiğim şeylerin olmasını istedim: bir şelale, bir hamak... Bu resmi çizdiğim zamanlar resme ilgim yeni başlamıştı ve resimden önce el işleriyle meşguldüm. Karton, mukavva, rengarenk el işi kağıtları, renk renk keçeler ve tabi ki minik güzel süsler. Karton ve makası elime aldığım günden beri aşıktım el işine, hatta ana sınıfında karton rafının yanına oturur akşama kadar kartonlardan bir şeyler yapardım. Hala bu ilgimi geliştirmeye ve başka yönlere çekmeye çalışıyorum. Zaten başarılı olduğunuzu gördükten sonra ilginiz artıyor. Önemli olan pes etmemek ve usanmamak. Son zamanlarda hayal gücüm eskisi kadar geniş değil ama eskiye oranla kendimi geliştirdim. Geliştirmeye de devam ediyorum. Her neyse çizimim bittikten sonra pek beğenmesem de ilk defa hayalimi bir kağıda aktarmıştım. O mutluluk ve bu mutluluğun verdiği tat gerçekten muhteşemdi. Bunun verdiği mutluluğu kesinlikle bir gün tatmalısınız. Hayallerinizi beyaz kağıtlara resmedin, Gerçek olmasa bile onları resmedebilmek güzel bir duygu. 

Bir başka yazımızda görüşünceye dek bol çizimli günler...



Pınar Ekici / LEVLA LAVİN

Blogger, Grafik Tasarımcı, Öğrenci

12 yorum:

  1. kalemine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Pınar :) Memnun oldum Tanıştığıma :) Aramızda kalsın bende birazcık meraklıyım senin kadar güzel yapamasam,da daha yeniyim Bir ara paylaşırsam resimlerimi konuşalım senle :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende memnun oldum seninle tanıştığıma :) Merakın varsa kendini denemelisin bence :)Tabi olur konuşuruz :)))

      Sil
  3. Benimde resime ilgim vardır. Güzel çizimler olmuş tebrikler..:)

    YanıtlaSil
  4. Gözüm kara kalem, sulu boya, yağlı boya ne olursa resim görünce şenlenir. Buralarda da hiç yoktu böylesi bir blog. Varsa da ben bilmiyorum. Bilmedik bloglarda olabilir. O yüzden sizi gördüğüme sevindim.


    Çizmeye devam :) Çünkü ben uzak kaldım bu konudan. Dert etmiyorum da,çizim görünce haliyle seviniyorum.

    YanıtlaSil
  5. Levla'nın konuğu, sevgili Pınar. El çizimi resimlere bayılırım. Güzel bir paylaşım olmuş. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil

Copyright 28.02.2016 - 2017© , Blogger Templates | Blogger Kişisel Blog Sitesi

Levla'nın Not Defteri - Kişisel Blog | Copyright © 2017