Yazılarım E-postana gelsin.

Yaz E-Postanı!

29 Mart 2020 Pazar

Sen Bu Satırları Okurken Ben Portakal Sıkıyor Olacağım

Özlem Ekici


 Hayatınızı bir kahvaltı masası gibi dizayn edebilseydiniz eğer, nasıl hazırlardınız masayı?

İçimdeki kontrolcü manyak: "Önce çevre etmenlerinden başlarım ben. Masanın yeri çok önemli mesela. Korunaklı ve rüzgarsız olmalı, sanki kapüşonumu kafama çekmişim gibi her türlü tabiat olayından uzak gibi hissettirmeli bana."

İçimdeki ağlak aşık: "Sonra... Sonra, güzel bir manzara. Gökyüzünü görmeliyim. Masmavi, insanın içine sınırsız umut dolduran cinsten. Ve parçalı bulutlar, insanın içindeki hüzünler kadar parçalı. Çiçekler olmalı, deniz kokusu, ufukta 1-2 ada hayat boyu hiç gidilmeyecek olsa da."

Ama incecikten bir yağmur çiselerse kabulüm, ne de olsa ıslaklık her türlü tutkunun giriş adımı.

- Masa dizaynı: Dağınık ama kendi içinde bir düzeni olan. En çok erişilecek olan tuzluk herkese eşit mesafede ekmek uzakta da olsa olur, ekmek rica etmek bir sosyallik katar masaya.

- Kediler: Bir şeyler istemeliler ki hayat güzelleşsin.

- Sohbet: Hayatın en güzel, en can alıcı yerlerinden girintiler. Ya da çikolatanın meyve mi sebze mi olduğuna dair anlamsız ama eğlenceli atışmalar. Herkesin eşit olduğu bir dünya ütopyası. Defalarca ama ne söyleyenin ne de dinleyenlerin sıkıldığı iltifatlar.

- İlişkiler: Mutlu olanla mutlu olmayı, üzülene destek vermeyi bilen insanların, bazen sevgi, bazen nefret dolu garip ve girift ilişkileri. Sevgilililer ve sevgilisizler, bazen de sevgisi ifadesizler.

- Saklananlar: Saklanabildiği kadar...

- Büyük İnsan Söylemleri:
"O çocuk sana göreydi kızım? Hani benim de beğendiğim..."
"Para olmadan olmuyor be anne."
"Biz seni parayla mı yaptık eşek sıpası?"
"Olaydı yapar mıydınız?"
"...Limon aldım, birde yumurta. Kuzuma götür... Keşke böyle olmasaydı, keşke böyle olmasaydın be yavrum."
"Anne sen konuşurken arkada hep Indie West çalıyor. Neden ki?"

- Kafadaki Tilkiler: Kuyrukları hiç bir birine değmeyen mutlu ve dengeli.

- Arkandan Söylenen Son Sözler: Masadan, sorumluluklarından biraz hafiflemiş kalkarken annenin sesi kulaklarında: "Eskileri çıkar üstünden, yaz bitiyor kızım. En sevdiğin mevsim başlıyor. Portakalları sık da, hasta olma... He birde, cesaret sadece başlangıçlar için yeterlidir. Devam etmek için ise çok çalışmak gerekir."

Özlem Ekici / LEVLA LAVİN

Levla da benim, Özlem de ama buralarda çoğunlukla Levla'nın izini sürüyoruz.

9 comments:

  1. Güzel bir yazı. Bir çırpıda okudum

    YanıtlaSil
  2. Samimi bir anlatım teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederimmm :) Evet çok güzel de olurdu o şimdi :)

    YanıtlaSil
  4. Okurken duraksadım çünkü çok karmaşık geldi cümleler ama ne yazık ki her şey para oluyor bu hayat'ta üzücü ne yazık ki kaleminiz sağlık özlem hanım. yeni sayfa tasarımınız sevdim hayırlı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kısımdaki (lirikler) yazılarımın asıl özelliği karmaşık olması, lakin o karmaşa içerisinde mesajlar da iletilir. Teşekkür ederim, çok uzun süredir bu tasarımı kullanıyorum ben :)

      Sil

**Yorumlar sayesinde görüşüyoruz, yorum yazmadan geçmeyin.
**Lütfen yorum kısmında link vermeyin, link içeren yorumlar yayınlanmıyor.
**Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Özlem Ekici, Personal Blogger Templates | Blog aa

Levla'nın Not Defteri - Kişisel Blog | Bütün Hakları Saklıdır | Copyright © | 2016 - 2023