Yazılarım E-postana gelsin.

Yaz E-Postanı!

31 Ağustos 2020 Pazartesi

Cibran ile Ermeye Beş Kala

Özlem Ekici


  Hacmi küçük olmasına rağmen içerisinde uzun uzun düşüncelere daldıran bir kitap. Şimdiye kadar kitaplığımda beklettiğime kızıyorum, neden söz dinlemeyip daha önce okumadım ki? 

  Cibran'ın kalemi ve üslubu sizi düşündürmeye çalışırken sıkmayan cinsten. Dilindeki arılık, satırların akıp gitmesini sağlıyor ve böylelikle zaten ince olan bu kitap bir solukta bitiveriyor. Betimlemeler, özlü cümleler daha neler neler... Asıl olay bittikten sonra geri açıp o düşünceler üzerinde uzun uzun çıkarımlara dalmakta. Altı çizilecek, bir kenara not alınacak cümleler deposu sanki bu kitap.

  Ermiş kimdir peki? El Mustafa adında bir bilgedir, ve bu bilgenin Orphalese halkının sorduğu sorular üzerinden sevgi, güzellik, dostluk, din, ibadet, ölüm, neşe ve keder, eğitim, suç ve ceza gibi çeşitli konularda konuşmalarıdır.  Derin mevzular üzerine kısacık ve özlü ifadeler kullanan Cibran beni fazlasıyla etkiledi. Dahasını istedim her bölüm biterken. Kısacası Halil Cibran hakkında daha çok okuma yapma isteği uyandırdı. Diğer eserlerini de kısa sürede edinmeye çalışıp daha geniş çaplı bir inceleme yapmayı planlıyorum. Şimdilik bu kadar olsun. Okumadıysanız, kesinlikle bir şans vermenizi temenni ederim, pişman olmayacaksınız. Hızlıca bir okumadan ziyade sindire sindire ve düşünerek ilerleyin.



Özlem Ekici / LEVLA LAVİN

Levla da benim, Özlem de ama buralarda çoğunlukla Levla'nın izini sürüyoruz.

9 comments:

  1. Cibran'ı çok severim. Hatta bankada çalıştığım dönemlerde arkadaşlarıma oradan kesitler okurdum. Ermiş adlı kitabı başucu yapılacak bir kitap. Farklı zamanlarda yeniden okumayı denersen, her seferinde farklı bir tat bırakıp, farklı düşüncelere sürükleyecek bir kitaptır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeni tanıştım maalesef ama çok sevdim. Dediğini dikkate alacağım ve tekrar tekrar okuyacağım. :)

      Sil
  2. Cibran'ı severim. Başlığa da bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz geç kaldım tanışmaya ama çok sevdim kendisini :) Teşekkür ederim ^^

      Sil
  3. Yazıyı okumasam bile kapak zaten kendini aldırıyor. Ba-yıl-dım. Bizi tanıştırdığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı okumanıza ve bu sebeple ilgi uyandırmasına daha çok sevinirdim, yine de teşekkür ederim.

      Sil
  4. cibran ın toplu eserlerini okudum, kafe kültür yayıncılık idi galiba :) bi de, senin twitleri hep okuyom yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de diğer eserlerine göz atacağım, yeni keşfettim. Ya ama ben twitterda çok depresif olabiliyorum ki ^^

      Sil

**Yorumlar sayesinde görüşüyoruz, yorum yazmadan geçmeyin.
**Lütfen yorum kısmında link vermeyin, link içeren yorumlar yayınlanmıyor.
**Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Özlem Ekici, Personal Blogger Templates | Blog aa

Levla'nın Not Defteri - Kişisel Blog | Bütün Hakları Saklıdır | Copyright © | 2016 - 2023